Muszę wymienić tuleję środkową silnika (tą co jest pod spodem samochodu) i może ktoś kto już to robił podpowie jak się za to zabrać, żeby nie wykręcać całego wózka zawieszenia i nie było potrzeby ustawiania zbieżności.
Chodzi o część numer 1K0199868 A (część górna) i 1K0199867 A (część dolna)
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Najlepiej jest zdjąć tą płytę, wystarczy ją odkręcić i wyjąć, nic Ci na łeb nie spadnie Mógłbyś kombinować podnośnikiem do skrzyni to wyprasować i wprasować, ale to troszkę chory pomysł - najlepiej zdjąć.
No bez prasy i odpowiednich tulejek, które pchają nowe tuleje częścią zewnętrzną przy krawędzi, czyli nie gumę tylko plastikiem na której guma jest obsadzona to ciężko będzie wcisnąć. Tuleje ciężko siedzą, poza tym trzeba te tuleje ustawić względem siebie i względem otworu w sankach. Maglownica po zdemontowaniu sanek zostaje na swoim miejscu i nie jest demontowana, jeszcze się na czymś trzyma.
Nie taka wymiana straszna jak piszecie. Spokojnie dało się na zwykłym imadle stołowym wcisnąć tuleje. ALe dzięki waszym podpowiedziom uniknąłem popsucia tulejek
W każdym razie dzisiaj wymieniłem i teraz silnik nie telepie się jak dziki przy ruszaniu
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz